Sprawy pracownicze
Prowadzenie spraw pracowniczych polega na miesięcznym rozliczaniu: płacy pracownikom, wynagrodzenia zleceniobiorcom, ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz na prowadzeniu akt osobowych, jako pakiet usług o następującym zakresie.
1) Obsługa spraw ogólnych dotyczących płac i ZUS (wynagrodzenie stałe)
- sporządzanie dokumentacji zgłoszeniowej i aktualizacyjnej płatnika,
- bieżące sygnalizowanie o zmianach w przepisach prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, ubezpieczeń zdrowotnych,
- aktywny udział w postępowaniu kontrolnym przeprowadzanym w biurze rachunkowym , dotyczącym okresu rozliczenia płac i ZUS, PIP, w tym składanie ustnych i pisemnych wyjaśnień,
- przekaz elektroniczny dokumentacji zgłoszeniowej i rozliczeniowej ZUS,
- konsultacje i uzgodnienia z opiekunem klienta,
- odpowiedzialność odszkodowawcza za szkody poniesione przez Zleceniodawcę na skutek błędów popełnionych przez biuro rachunkowe,
- informacja miesięczna - indywidualny raport z obsługi klienta,
- kontrola terminów płatności zaliczek i składek ubezpieczeniowych.
- pełnomocnictwo do reprezentowania przed ZUS (w zakresie umowy).
2) Rozliczenia płac, w tym ZUS (wynagrodzenie stałe):
- sporządzenie listy płac pracowników z uwzględnieniem absencji, wynagrodzeń z umów cywilnoprawnych,
- sporządzenie raportów miesięcznych i deklaracji rozliczeniowych ZUS,
- wprowadzenie do listy płac zmian wynagrodzeń uczniów,
- rozliczenie zaliczki miesięcznej płatnika na podatek dochodowy,
- prowadzenie kart wynagrodzeń pracowników,
- korekty nie spowodowane winą Zleceniodawcy,
3) Prowadzenie akt osobowych (wynagrodzenie stałe)
- kompletowanie dokumentów pracowniczych i prowadzenie akt osobowych,
- przygotowanie pracownikom zaświadczeń oraz innych dokumentów związanych z zatrudnieniem i wynagrodzeniem,
- prowadzenie karty urlopów i karty czasu pracy,
4) Wykonywanie innych czynności związanych z ww. (wynagrodzenie zmienne):
- sporządzanie dokumentacji związanej z zatrudnieniem pracownika, zawarciem umowy cywilnoprawnej, zarejestrowaniem ubezpieczenia właściciela.
- sporządzanie dokumentacji związanej ze zwolnieniem pracownika lub wyrejestrowaniem z ubezpieczenia właściciela.
- aktualizacja danych związanych z zatrudnieniem pracownika lub ubezpieczeniem właściciela.
- korekty danych generowanych przez system komputerowy ZUS.
- korekty dokumentacji spowodowane winą Zleceniodawcy.
- przygotowanie dokumentacji niezbędnej do uzyskania zasiłku chorobowego.
- dokonywanie korekt i rozliczanie nadwyżek związanych z wypłatą zasiłku chorobowego.
- obliczenie dodatkowych składników wynagrodzenia u pracownika (ekwiwalenty, dodatki, odprawy, ryczałty, zajęcia komornicze),
- sporządzenie informacji rocznej pracownika (pod. doch.),
- sporządzanie dokumentacji kadrowej związanej z zatrudnieniem pracownika,
- sporządzanie dokumentacji kadrowej związanej ze zwolnieniem pracownika,
- aktualizacja danych związanych z zatrudnieniem pracownika,
- sporządzenie wymaganych regulaminów i stosownych zmian w regulaminie: pracy, wynagrodzeń, funduszu socjalnego.